Äventyr i helgen :)

Då är det söndagskväll och denna vecka avslutas. Ny vecka påbörjas i morgon med nya dagar och nya förutsättningar till ytterligare positivitet, lycka och framgång. Bara att försöka ha det i huvudet även om det ibland är svårt att tänka på just positivitet. Men bara att bita ihop och kämpa på gäller. Jag försöker att alltid köra det spåret, men ibland brister jag. Arg, bitter, negativ och sur, japp så kan det vara vissa stunder men jag försöker trycka bort det så snabbt som möjligt och då återfalla till den positiva skogsstigen där möjligheter och spännande äventyr kan finnas och dyka upp 🙂

Helgens äventyr då. Lördag ställde min fru upp i hinderbaneloppet Superior OCR och hon klarade av dessa utmaningar med bravur i mina ögon. Hinder som man ofta kan se i TV4 Gladiatorerna fanns det och det krävdes styrka, kondition, smidighet och massor av vilja att springa dessa 5 km med dessa hinder och utmaningar. Ett hinder var ju också gatuloppet med gladiatorer som skulle forceras 😀 Jag blev riktigt grymt imponerad av det hårda arbetet jag såg min fru göra. Way to go betyder massor och inte minst i dessa coola lägen.

Söndag innebar åter igen att ta sig till Superior OCR fast denna dag gällde det min son och då också för yngre kämpar. En hel del hinder som krävde styrka, kondition, smidighet och massor av vilja att springa fast inte då 5 km utan 2 km. Grymt roligt och spännande att följa min son genom banan och då också se honom ta sig an gladiatorerna i gatuloppet 😀

Både min fru och son fick av sina utföranden medaljer som minne efter helgens kraftprov och all heder till dem 😀 Idag söndag var även min dotter med och åskådade sin lillebror i loppet och det var fantastisk och jag tror att min son växte ytterligare när han hade storasyster på plats i publiken 🙂 Jag känner en inre stolthet utav mina kämpar och jag tror och hoppas att just såna här äventyr motiverar till ytterligare fysiska träningstillfällen för dem båda, samt även till storasyster som såg det hela idag.

Jag själv motiverades än mer i mitt tränande och växande kroppsmässigt under helgen. Jag träffade fantastiska människor som jag även i några fall träffade när jag och min familj var på fitnessgalan i Globen i år. Många kom ihåg mig och det stärkte mitt självförtroende än mer 😀 En målsättning jag haft sen mars 2014 är att jag ska bli större än gladiatorn The Beast och honom träffade jag på lördag. På söndag träffade jag ett gäng superhjältar och jag var själv till överkroppen klädd till Hulken som är min favvobyggare kroppsligt 😛 Även en riktigt kraftig bodybuilder samtalade jag med och han var så motiverande och trevlig att hela min familj pratade med honom och det slutade med att min son fick en present av honom.Jag själv fick möjligheten och äran att jämföra mina överarmar med honom. Jag kommer fortsätta träna hårt för att växa än mer visar sig det hela. Kort och gott om helgen då. Soligt, varmt, spännande, socialt, motiverande och det var för familjen 😀 Idag körde jag mitt 35 träningspass i rad även om det var vad jag i vissa tillfällen kallar för vilopass 😀 Nu i 2 veckor kommer jag dra ner på just tunga styrkeövningar och köra lite på lätt kondition och rörelse med kroppen som vikt i vissa övningar. I alla fall veckan som kommer. Återkommer om hur jag klarar det 😀

KickihinderbanaGabbehinderbana beastochjagsuperhjältar

Lämna en kommentar